بسیج زندگی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حرکات یوگا چگونه کار می کنند؟

حرکات یوگا با استفاده از asanas (حالت ها)، تمرکز متمرکز بر قسمت های خاص بدن و پرانایاما (تکنیک های تنفس ) را به منظور پیوستن بدن با ذهن و ذهن با روح به پیش می رود.

 
بدن

یوگا آسانا (حالت ها یا عضلات) به بدن شما کمک می کند. هزاران یوگا وجود دارد و در سانسکریت، این گونه ها کریا (اعمال)، mudras (مهر و موم) و bandhas (قفل) نامیده می شود.

کریا بر تلاش لازم برای حرکت انرژی تا ستون فقرات تمرکز دارد؛ یوگا mudra ژست یا حرکت برای نگه داشتن انرژی و یا تمرکز آگاهی است؛ و یک باندا از تکنیک انقباض عضلانی برای تمرکز آگاهی استفاده می کند.

 
ذهن

تمرینات یوگا با توجه به تمرکز بر قسمت های خاصی از بدن تمرکز دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است از مربی پرسید که عمیقا روی ستون فقرات خود تمرکز کند یا ذهن شما را از بین ببرد و بدن شما را به زمین بیاورد.

این آگاهی اتصال بدن ذهن را تیز و زمان زیادی را برای پچ پچ های خارجی اجازه نمی دهد (مانند نگرانی در مورد آنچه که شما برای شام یا ارائه در دفتر که آماده می کنید).

در عوض، تمرکز داخلی بین سر و بدن شما است. یک مثال، خودسونا است (جنبه ی بدن) که تقریبا تمام کلاس یوگا تمرین می کند.

در طول خودتانا، با چشمان بسته خود را پشت سرتان می گذارید و فقط تمام بدن خود را به کف می کوبید. ایده این است که با هر گونه افکار با شما مبارزه نکنید، اما اجازه دهید آنها را بیرون بیاورند و در حالی که مربی شما را از طریق تصاویر بصری هدایت می کند تا به شما در تمرکز بر احساس عضلات خود کمک کند.

نتیجه دلخواه و اغلب به دست می آید که به یک کشور صلح آمیز، آرام و آرام تبدیل شود. ساواسانا عموما نهایی یوگا است قبل از تمرین نهایی و تنفس.

 
روح

آموزش تمرینات یوگا از تنفس کنترل شده به عنوان راهی برای ادغام ذهن، بدن و روح استفاده می کند. تکنیک های تنفس پارانایاما نامیده می شود؛ پرانا به معنای انرژی یا نیروی زندگی است و یاما به معنای اخلاق اجتماعی است.

اعتقاد بر این است که تنفس کنترل شده پرانایاما جریان انرژی را در بدن شما کنترل می کند. تجربه من این است که تنفس کنترل شده به من کمک می کند تا تمرکز بر عضلات که در حال کار هستند، و در طول خودشان، ضربان قلب من را کاهش می دهد، ذهن من را آرام می کند، منجر به آرامش عمیق، درونی و احساس آرامش می شود.

  • آرش ایرانی
  • ۰
  • ۰

شاید وقت این است که ۳ راهنمایی ویژه را مد نظر قرار دهید:

    به گوش ها، چشم و قلب خود توجه کنید. به احساسات مخفی چیزهایی که دیگران می گویند، گوش کنید. به حرف ها، لهجه و موقعیت هر چیزی گوش کنید. وقتی با دیگران و طرز احساسات آنها ارتباط برقرار می کنیم، بدانید چگونه با آنها برخورد می کنید.
    وقتی با مردم هستید، کاملا حواس خود را جمع کنید. با آنها صحبت کنید و ارتباط برقرار نمایید.
    خود را بشناسید از دیگران قدردانی کنید. صادق و تأثیر گذار باشید تا سهم همکاری آنها را بشناسید.

 دریافت

    تعهد با خود را حفظ کنید

شما باید در قبال تعهداتی که به خود و دیگران دارید پای بند باشید. اگر به خود قول نمی توانید دهید، چگونه تعهد به دیگران می توانید حفظ کنید؟ کم پیش می آید درباره عدم مسئولیت پذیری های خود صادق باشیم. ناتوانایی های خود را بپذیرید و راه حل روشنی پیدا کنید.

برای موفقیت فردی چیست بیشتر به یاد داشته باشید ارتباطات صادقانه بر پایه اعتماد و صداقت و احترام به یکدیگر استوار است.

 

    خوشحالی یک انتخاب است

هرشخصی مسئول خوشحالی خودش است. از خودتان شروع می شود. چه در کار یا در زندگی، می دانیم یک زندگی هدفمند واقعا اهمیت دارد. وقتی خوشحال باشید، پتانسیل شما رها می شود و موفقیت فردی تان بیشتر می گردد.

  • آرش ایرانی
  • ۰
  • ۰

از کجا بفهمیم استرس داریم ( علائم و نشانه های استرس )

خطرناک ترین چیز در مورد استرس این است که چگونه می تواند به راحتی آن را بر روی شما تاثیر بگذارد. به وجودش عادت می کنید.

ما معمولا از عوامل استرس زا به عنوان منفی فکر می کنیم، مانند یک برنامه کاری خسته کننده و یا یک رابطه سنگین عاطفی. البته، تمام تنش ها ناشی از عوامل خارجی نیست. استرس و اضطراب همچنین می تواند به صورت داخلی یا خود تولید شود، زمانی که بیش از حد در مورد چیزهایی که ممکن است یا ممکن است رخ ندهد، یا افکار غیر منطقی و بدبینانه در مورد زندگی نگران باشید.

شروع آشنایی با استرس و اضطراب طبیعی است. شما متوجه نمی شوید که چقدر بر شما تاثیر می گذارد، حتی وقتی که علایم استرس مشهود می شود.

به همین دلیل مهم است که از علائم هشدار دهنده و نشانه های اضطراب بیش از حد، مطلع شویم و بی دلیل نگوییم چرا استرس دارم .

 
استرس چیست

علائم استرس به طور کلی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند: علائم عاطفی، شناختی، رفتاری و فیزیکی.

علائم عاطفی استرس : افسردگی یا نارضایتی عمومی، اضطراب و هیجان، تحریک پذیری یا خشم، تنهایی و انزوا و دیگر مشکلات بهداشت روان یا عاطفی

علائم شناختی استرس : مشکلات حافظه، ناتوانی تمرکز، قضاوت ضعیف، تنها منفی دیدن، افکار مضر، دائما نگران بودن

علائم رفتاری استرس : پرخوری یا کم اشتهایی، خواب بیش از حد یا خیلی کم، برداشت منفی از دیگران، مسئولیت های کوتاه مدت یا غفلت، استفاده از الکل، سیگار یا دارو برای استراحت، عادات عصبی (به عنوان مثال، جویدن ناخن، قدم زدن ممتد و غیر عادی)

علائم فیزیکی استرس : درد ها، اسهال یا یبوست، تهوع، سرگیجه، درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع، از دست دادن میل جنسی، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مزمن

  • آرش ایرانی
  • ۰
  • ۰

معنی عزت نفس چیست

تمرین برای افزایش عزت نفس چیست

بی شک افراد موفق زیادی هستند که تمرین را از اولویتهای خود قرار داده اند. هرنوعی از فعالیت فیزیکی عزت نفس و اراده می خواهد که باعث تقویت سلامت حسمی و روحی شما می شود. همین طور باعث می شود در حوزه های دیگر زندگی نظم بهتری داشته باشید.

 

    روانشناسی عزت نفس با اولویت بندی

تصمیماتی که می گیرید، باید اراده بیشتری داشته باشید تا انرژی بیشتر برای کارهایی که برای شما مهم هستند داشته باشید.

“گاهی اوقات کوچکترین تصمیمات می توانند زندگی شما را برای رسیدن به موفقیت تغییر دهند.”

عادت ها برای شکل گرفتن تلاش، نظم و زمان لازم دارند. یکی از اشتباهات خیلی از افراد این است که وقتی می خواهند عادت های خود را تغییر دهند، بیش از حد با اراده و راحتی خود ستیز می کنند. مهم است بدانید اگر بخواهید در زندگی برنده شوید، باید تعادل را حفظ کنید تا اندازه ای که برای مقابله با مشکلات زندگی آماده باشید.

  • آرش ایرانی